Упровадження інноваційних освітніх технологій в ХЛ №89
Назва та суть Інноваційної освітньої технології Колектив або особа, які впроваджують, апробують та розробляють дану технологію Прогнозовані результати впровадження інноваційної освітньої технології Друкована продукція, у яків висвітлено інноваційну освітню технологію (окрім газет)
Технологія дистанційного навчання Суть: базується на принципах відкритого навчання, широко використовуються комп’ютерні навчальні програми різного призначення та створюється інформаційне освітнє середовище для постачання навчального матеріалу та спілкування Абраменко Л.С.
Бабич О.І. Бондаренко І.С.
Васильєва А.Є. Вірченко І.М. Віценцик А.В. Галкіна О.В.
Гончарова Н.В.
Георгієва С.П. Демидова Т.Г. Діда В.В.
Дубовик Т.Л.
Дудник М.І. Жозе да Коста Г.О.
Карлюка І.Р. Карнацевич В.Л.
Кіриченко С.В. Ковальчук С.С. Кривуца І.В. Лебедєв М.В. Луканцевер Д.Г. Мирошниченко О.О
Невська С.А. Осадчук О.В.
Полєшко О.Г. Полянська Е.І.
Савченко І.М. Самохвалова О.В.
Сарій Т.А.
Фомін О.В. Хавіна А.О. Чекурішвілі Н.Т. Чернова Х.О. Хохлова Я.В. Зюбіна Ю.А. Бзот Л.Ю. Сіренко А.А. Прокопенко А.А.
Лаврова О.В. Ахметова Л.Ф.
Сучкова Л.О.
Оволодіння педагогами та здобувачами освіти онлайн-інструментами для навчання, набуття досвіду роботи на освітніх платформах з метою забезпечення якісного освітнього процесу 1. Стаття «Упровадження елементів медіаосвіти в навчально-виховний процес в умовах інформаційно-освітнього середовища як засобу реалізації багатовекторної моделі ліцейської освіти» (співавторство з Полєшко О.Г.), видання: Джерело педагогічних інновацій. Упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес навчальних закладів: Науково-методичний журнал. ‒ Випуск № 1(13). ‒ Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2016. ‒ 216 с. ‒ С. 192 ‒ 213.

2. Стаття «Інформаційно-комунікаційні технології у освітній проектній діяльності вчителів старшої школи», видання: Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди «Теорія та методика навчання та виховання»: зб. наук. пр./ За заг. Редакцією член-кор. НАПН України А.В. Троцко. – Харків: ХНАДУ, 2016. – Вип. 40. – С. 51 ‒ 60

3. Стаття «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у освітній проектній діяльності педагогічного колективу», видання: «Освіта і доля нації». Філософія і педагогіка миру в Україні та сучасному світі: Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції (28-29 жовтня 2016 р.) / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – Харків: ХНПУ, 2016 . – 250 с. ‒ С. 98 ‒ 101.

4. Стаття «Самоосвіта як засіб професійної самореалізації вчителів старшої школи», видання: Електронне наукове фахове видання «Теорія і методика професійної освіти». ‒ Випуск № 5. ‒ 2015. ‒ Режим доступу: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_70/part_2/issue_70_2.pdf – Назва з екрана.

5. Стаття «Професійна самореалізація вчителів старшої школи як педагогічна проблема», видання: SCIENTIFIC JOURNAL INNOVATIVE SOLUTIONS IN MODERN SCIENCE No. 2(2), Dubai, 2016. ‒ С. 3 ‒ 7.

6. Стаття «Реалізація на практиці проекту багатовекторної освіти школярів», видання: Актуальні проблеми сучасної соціології, соціальної роботи та професійної підготовки фахівців: матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної науково-практичної конференції / за ред.. проф.. І. В. Козубовської, проф. Ф. Ф. Шандора. – Ужгород, 2016. – 230 с. – С. 77 – 78.

7. Стаття «Проектування творчого зростання вчителя в системі методичної роботи загальноосвітнього навчального закладу», видання: Сучасна педагогіка та психологія: від теорії до практики: Матеріали всеукраїнської науково-практич ної конференції, м. Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2016. – С. 66 – 69.

8. Графічний організатор як засіб організації самостійної роботи учнів на уроках іноземної мови.// Збірник матеріалів до III Міжнародної конференції «Сучасні підходи до навчання іноземним мовам: шляхи інтеграції школи та вищих навчальних закладів».-Х., 2013.

9. Використання інтелект карт з метою організації самостійної роботи учнів ліцею на уроках англійської мови. «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та вищих навчальних закладів.» - Х., 2014.

10. Формування соціокультурної компетентності учнів при вивченні іноземної мови як основа інтеграції особистості в соціокультурний простір.// Збірник матеріалів ІІІ всеукраїнської науково-практичної конференції «Поєднання інноваційних і традиційних технологій навчання української та іноземних мов як чинник забезпечення дієвості знань».-Х., 2016.
11. Блог учителя англійської мови Іванченко Ганни Анатоліївни lingua89.blogspot.com 5.Посилання на дистанційний курс "Освіта", адресований учням 10-11 класів http://www.kharkivosvita.net.ua/cdo/course/view.php?id=165

12. Стаття «Розробка складових акмеограми вчителя для проектування його самоосвітньої діяльності», видання: Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка [Текст]. Вип. 142/ Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка ; гол. ред. Носко М. О. – Чернігів : ЧНПУ, 2017. – 248 с. – С. 65 – 68 (Серія: Педагогічні науки) «Учительський журнал» on-linе. Розділ «Школа. Початкове навчання та виховання» 2013р

13. Розробкаінтегрованого уроку природознавства та образотворчогомистецтва «Дивовижні птахи» Тези: « Застосування методу проектів у зарубіжних моделях навчання учнів».
14. Стаття «Освітньо-проектна діяльність учителя старшої школи», видання: Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості освіти: Матеріали науково-практичної конференції; [за заг. ред.. проф. Р. І. Черновол-Ткаченко, доц. О. І. Мармази]. ‒ Х.: «Цифровая типография № 1», 2013. ‒ 272 с. ‒ С. 176 ‒ 183.

15. Стаття «Когнітивно-діяльнісний компонент професійної самореалізації вчителів старшої школи з позиції компетентнісного підходу», видання: Ресурсне забезпечення якості освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції; [за заг. ред. проф. Р.І. Черновол-Ткаченко, доц. О.І. Мармази]. ‒ Харків: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2014. ‒ С. 132 – 140.

16. Стаття «Роль учителя в організації співпраці старшокласників у процесі освітньо-проектної діяльності», видання: Управлінські та психологічні аспекти професійної підготовки фахівців в умовах інноваційного розвитку освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції; [за заг. ред. проф. Р.І. Черновол-Ткаченко, проф. О.І. Мармази, доц. О.Є. Гречаник]. Ч. 1. ‒ Х.: ТОВ «Планета – Принт», 2016. ‒ 280 с. ‒ С. 76 ‒ 79

17. Стаття «Метод проектів як засіб професійної самореалізації учителів старшої школи», видання: Наукове видання «Наукові записки кафедри педагогіки ХНУ імені В. Н. Каразіна». Збірник наукових праць. ‒ Вип. 39, 2016 . ‒ С. 91 – 94

18. Стаття «Роль освітніх проектів у професійному самовизначенні старшокласників», видання: Людина в умовах мінливості соціокультурного простору: духовно-практичний вимір: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (3 – 4 червня 2016 р.) / Ред.-упорядн.: Р. І. Олексенко, М. В. Будько. – Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2016. – Ч. ІІ: Освіта як простір творення прецедентів і зразків самовизначення. – С. 88 – 91.
19. Стаття «Професійна самореалізація вчителів старшої школи засобами освітньо-проектної діяльності», видання: «Імідж сучасного педагога» Всеукраїнський науково-практичний освітньо-популярний журнал. ‒ № 5 (164). ‒ 2016. ‒ С. 16 ‒18 (м. Полтава)
20. Стаття «Сучасні підходи до освітньо-проектної діяльності вчителів старшої школи», видання: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск LXX. Т. 2. – Херсон: ХДУ, 2016. – С. 52 – 56.
21. Вірченко І.М. Онлайн-публікації на платформі "На Урок" 2022 рік: "Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтваз використанням засобів ііноваційних технологій" (6 клас); "Музичні жанри в театрі та кіно" (6 клас).
22. Діда В.В. " Використання тригерів учнями 6-х класів при створенні інтерактивних презентацій на уроках інформатики. - онлайн-публікація на Національній освітній платформі "Всеосвіта" (15.02. 2023).
Інформаційно-комунікаційні технології Суть технології: Сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі і подання інформації за допомогою комп’ютерів і комп’ютерних комунікацій Кіриченко С. В. Сарій Т.А. Савченко І.М. Діда В.В. Полєшко О. Г. Осадчук О. В. В. Жозе да Коста Г. О.
Гончарова Н.В.
Сіренко А. А. Бзот Л. Ю.
формування умінь працювати з інформацією, розвиток комунікативних здібностей.
Технологія рівневої диференціації навчання на основі обов'язкових результатів (наявність навчально-методичного комплексу (банк завдань обов'язкового рівня, система спеціальних дидактичних матеріалів, виокремлення обов'язкового матеріалу в підручниках та завдань необхідного рівня в задачниках). Кіриченко С. В. Сарій Т.А. Бондаренко І.С. досягнення всіма дітьми обов'язкових запланованих результатів навчання з огляду на рівень розумового розвитку
Ігрові технології Гра як вид навчальної діяльності в умовах конкретної ситуації спрямована на засвоєння соціального досвіду. Мирошниченко О.О. Полянська Е. І. Невська С. А. Осадчук О. В. Галкіна О. В. В. Жозе да Коста Г. О. Демидова Т. Г. розвиток суб'єктності школяра, процесів саморегулювання та самоуправління власною навчальною діяльністю. покращення спритності учнів
Технологія проблемного навчання Створення інноваційного пізнавального середовища, виховання суб'єктивної позиції людини, розвиток її прагнення зрозуміти, пояснити, інтерпретувати явища чи події, надані їй для аналізу, вирішити завдання-проблему, зняти наявну в задачі невизначеність, усунути перешкоду, що створює психологічний бар'єр для здійснення пізнавального процесу. Кіриченко С. В. Бондаренко І.С. Полєшко О. Г. Учні самостійно формулюють проблему і вирішують її з подальшим контролем викладача, що забезпечує творчість і рівень найбільш ефективних і міцних «знань-трансформацій».
Технології групового способу навчання Організаційна структура групового способу навчання може бути комбінованою, такою що поєднує групову роботу учнів (один вчить багатьох), парну та індивідуальну. Однак домінуюче значення має групова форма роботи. Кіриченко С. В. Бондаренко О. О. Невська С. А. Чекурішвілі Н. Т. активізація пізнавальної діяльності учнів, розвиток комунікативних здібностей, досвід роботи в парах, малих групах, розвиток творчих здібностей. Міжнародна науково-практична конференції «Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика». Кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ імені Г.С.Сковороди, квітень 2017

Стаття: «Теоретичні засади навчальної проектної діяльності учнів основної школи». Збірник «Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки» (гол. ред. проф. Степанова Т. М.), жовтень 2017.

Тези: «Проектна діяльність в освітньо-виховному процесі у дослідженнях зарубіжних та вітчизняних авторів». Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика» м. Одеса. Південна фундація педагогіки, січень 2018. «Учительський журнал» on-linе. Розділ «Школа. Початкове навчання та виховання» 2013р

Мультимедійнапрезентація - творчий проект «Моєріднемісто» Єдність традиційних методів і форм та інноваційні підходи на уроках української мови / Л. Петренко // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «ПОЄДНАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ І ТРАДИЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ІНОЗЕМНИХ МОВ ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЄВОСТІ ЗНАНЬ» Х.: 2016. – С. 87-89.

«Створення коміксів за творами української літератури як один із прикладів інтеграції медіаосвіти у викладанні літератури». - Матеріали Всеукраїнського науково-методичного семінару «Поєднання інноваційних і традиційних технологій навчання української та іноземних мов як чинник забезпечення дієвості знань», Харків, РВВ ХТЕІ КНТЕУ, 2013;

«Упровадження елементів медіаосвіти і мультимедійних технологій у навчально-виховний процес». Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Наукова дискусія: питання педагогіки та психології». Київ, грудень, 2017. Ж-л «Українська мова та література в школах України 10.2017

«Веб-квест як засіб створення розвивального середовища на сучасному уроці української мови та літератури, та в позаурочний час» 1. Фізика. 11 клас. Академічний рівень. Профільний рівень: Комплексний зошит для контролю знань / Божинова Ф. Я., Сарій Т. А., Кірюхіна О. О., - Харків: видавництво "Ранок", 2011. - 96с. 2. Фізика 11 клас. Академічний рівень. Профільний рівень: Збірник задач/

Божинова Ф. Я., Карпухіна О. О., Сарій Т. А.- Харків: видавництво "Ранок", 2011. - 224с. Методичні поради вчителям фізичної культури для розвитку спритності в рухової гри «Регбі-5»

«Роль ігрових вправ та завдань на уроках іноземної мови як засіб активізації мовленнєвої діяльності учнів». Збірка матеріалів ІІІ Міжнародної конференції «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». ХНУ ім. В.Н. Каразіна, Харків, 2013.
Інтегральна освітня технологія В. Гузєєва Суть: інтеграція перспективних напрямів удосконалення навчального процесу: планування результатів навчання, укрупнення дидактичних одиниць, психологізація навчального процесу, комп'ютеризація. Кіриченко С. В. Реалізація особистісного діяльнісного підходу в навчанні; розвиток особистості школяра; високий рівень засвоєння змісту навчального предмета.
Інтерактивні технології навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання. Галкіна О.В. Невська С. А. Чекурішвілі Н. Т. Активізація пізнавальної діяльності всіх учнів, формування вмінь і навичок, ціннісно-смислових орієнтацій; розвиток суб'єктності, мотивації до навчання, покращення фізичного стану учнів
Технологія модульно-блочного навчання Мінімальна одиниця навчального процесу є не урок, а цикл уроків – модуль. Кривуца І.В. Покращення фізичних якостей за допомогою рухливих ігор.
Тренінгові технології Створення системи тренінгів за спеціальністю, які проводяться поряд зі спеціальною професійною підготовкою і де також відображені основні проблеми та питання з навчальної дисципліни. Кіриченко С. В. Полянська Е.І. Жозе да Коста Г.О. Інформування та набуття нових навичок та умінь; реалізація більш дієвого підходу до знань; виконання вправ, спрямованих на зміни старих стереотипів, набуття нових знань/навичок в умовах штучного тренінгового середовища; відчуття задоволення від успішно виконаних вправ.
Технологія групових творчих справ. Виявлення та розвиток різних видів творчих здібностей школярів на основі пізнавальних мотивів навчання, прагнення до самовираження та самоствердження. Вірченко І.М. Хохлова Я.В. Зюбіна Ю.А. Бзот Л.Ю. Сіренко А.А. Прокопенко А.А. Лаврова О.В. Ахметова Л.Ф. Сучкова Л.О. Самоствердження та самовираження учнів; реалізація творчого потенціалу; формування стійкої мотивації до вивчення предмета, самостійності, ініціативності та відповідальності. XXІ Харківська обласнаивиставка-презентація педагогічних
ідей та технологій робота на тему: «Активізація творчого мислення молодших школярів шляхом впровадження проектної технології в систему виховної роботи».
«Принцип урахування вікових і психологічних особливостей учнів основної школи як умова їхньої творчої самореалізації». Наукове періодичне видання «Український психолого-педагогічний науковий збірник». Березень, 2017

ГО «Львівська педагогічна спільнота» «Учительський журнал» on-linе. Розділ «Школа. Початкове навчання та виховання»

Сценарійвиховного заходу «Математичнаподорож» 2013р Журнал «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» №1 – січень 2014р

Розробка уроку «Лісові голоси» інтегрованого курсу «Мистецтво» Твердохліб Г. В. Створення іншомовного освітнього середовища як умова успішної професійної самореалізації вчителів іноземних мов [Текст] / Г. В. Твердохліб// Молодий вчений. – 2017. - №12. Журнал «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» №2– грудень,2016р.

Сучкова Л.О. Дидактичний матеріал з предмета "Математика", тема "Урок математики у 1 класі".2022 рік., онлайн-публікація на платформі "На Урок".

Сучкова Л.О. Розробка онлайн-тестів до уроків . 2022 рік, онлайн-публікація на платформі "На Урок".
Ахметова Л.Ф. Онлайн-публікації на платформі "На Урок", (2022) : "Іменник як частина мови (3 клас, українська мова); Діагностувальна робота з математики, 3 клас.
Технології проектного навчання («Метод проєктів»). Суть:вирішення проблеми на основі свідомого прийняття суб'єктом мети проектної діяльності. Невська С. А. Кіриченко С. В. Жозе да Коста Г. О. Хохлова Я.В. Зюбіна Ю.А. Бзот Л.Ю. Сіренко А.А. Прокопенко А.А. Лаврова О.В. Ахметова Л.Ф.
Сучкова Л.О.
формування ключових компетенцій (соціальних, полікультурних, інформаційних, комунікативних тощо); розвиток ініціативності та самостійності учнів.
Технологія формування творчої особистості Розвиток творчої особистості; впровадження нових дидактико-методичних засобів, які допомагають моделювати навчально-виховний процесс, що сприяє розвитку творчої діяльності учнів. Осадчук О. В. Жозе да Коста Г. О. Демидова Т. Г. Розвиток творчого мислення школярів, формування технологізованих знань.
Технологія особистісно-орієнтованого навчання Індивідуально орієнтована робота з учнями, виявлення їх індивідуальних особливостей, формування сприятливих умов для поглибленого вивчення предмету Абраменко Л.С. Підвищення конкурентноспроможності учнів при участі в різноманітних конкурсах та інтелектуальних змаганнях
Комунікативна методика навчання іноземної мови Суть: розвиток комунікативної компетентності. Комунікативний підхід орієнтований на організацію процесу навчання, адекватного процесу реального спілкування завдяки моделюванню основних закономірностей мовленнєвого спілкування Галкіна О.В. Невська С. А. Чекурішвілі Н. Т. Твердохліб Г.В. Формування стійкої навчальної мотивації учнів; створення атмосфери співробітництва; розвиток культури мовної поведінки, творчих здібностей школярів.
Технології розвитку критичного мислення Розвиток критичного мислення як засіб самореалізації особистості в умовах демократичного суспільства. Кіриченко С. В. Чекурішвілі Н. Т. Бзот Л. Ю. Формування інтелектуальних умінь та навичок, розвиток критичного мислення. Прокопенко О.О. , спіавтор орієнтовних комплексних роіт у методичному посібнику Д.Ротфор, О.Гезей "Формувальне оцінювання в початковій школі". - Видавництво "Ранок", 2021.
Технологія колективного способу навчання Організація праці, в процесі якої навчання здійснюється шляхом спілкування в динамічних (змінних) парах, коли учасники вчать один одного. Кіриченко С. В. Демидова Т. Г. Невська С. А. Засвоєння знань, умінь і навичок; розвиток комунікативних якостей особистості.
Технологія «Створення ситуації успіху» Суть полягає в тому, що її використання сприяє: підвищенню результативності; зростанню продуктивності уроку; розкриттю творчих здібностей; стимулюванню до самовдосконалення; усвідомленню впевненості ; внутрішньому задоволенню навчальною діяльністю. Хохлова Я.В. Зюбіна Ю.А. Бзот Л.Ю. Сіренко А.А. Прокопенко А.А. Лаврова О.В. Ахметова Л.Ф. Сучкова Л.О. підвищення робочого тонусу, збільшення продуктивності навчальної роботи, а також допомога учням усвідомити себе повноцінною особистістю
Здоров’язберігаючі технології Рекреаційна технологія Автор: Дубогай О. Д. Мета: оздоровлення учнів, підвищення на його основі творчої, пізнавальної активності школярів, їх успішності у Карнацевич В.Л. Засвоєння навчального матеріалу, виховання та оздоровлення школярів відбуваються на тлі збільшення їх рухової активності на уроках.
Технологія позитивного мислення В основу покладено позитивний підхід до розвитку особистості, заснований на тому, що людина, спираючись на сильні якості, вдосконалює ту якість, яка на даний момент більш потрібна. Кіриченко С. В. Твердохліб Г.В. формування ключових компетенцій (соціальних, полікультурних, інформаційних, комунікативних тощо); розвиток ініціативності та самостійності учнів
Технології ситуативного моделювання. Д.Ельконін, В.Коваленко та ін. Суть: навчання у грі — це побудова навчального процесу за допомогою включення учня у гру. Хохлова Я.В. Зюбіна Ю.А. Бзот Л.Ю. Сіренко А.А. Прокопенко А.А. Лаврова О.В. Ахметова Л.Ф. Сучкова Л.О. Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань Розробка інтегрованого уроку «Що сниться землі взимку?» Учительський журнал on- linе «Абеткаland» 01.08 2017 рік Урок-фантазія Журнал «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» №2 – грудень 2017р Учительський журнал on- linе «Абеткаland» 2017 рік.

Фомін О.В. Методична розробка "Використання міжпредметних зв'язків на уроках біології. Важливість розуміння механізму утворення водневих зв'язків для розуміння багатьох тем з біології". Сївалено методичною радою УОА Шевченківського району від 27.01.2023 , протокол №2.
Технологія інтенсифікації навчання на основі опорних схем і знакових моделей. багаторазове повторення; обов'язковий поетапний контроль; високий рівень складності; блочне вивчення матеріалу; динаміка діяльності; використання опор, орієнтовної основи дій. Кіриченко С. В. Лебедєв М.В. формування системи знань, умінь і навичок; навчання всіх дітей незалежно від індивідуальних даних; прискорене навчання.
STEM-технологія навчання Суть: посилення в навчальній програмі з математики природничонаукового компоненту + інноваційних технологій Кіриченко С. В. Савченко І.М. Самохвалова О.В. Бондаренко І.С. Ковальчук С.С. Фомін О.В. Діда В.В. Хавіна А.О. Набуття навичок критичного мислення та наукових знань
Технологія зустрічних зусиль Суть: використання принципів навчального співробітництва Кіриченко С. В. Карнацевич В.Л. Луканцевер Д.Г. Активізація та поєднання зусиль суб'єктів навчальної діяльності в процесі пізнання
Технологія блочно-консультативного навчання Суть: формування логічно закінченого, дидактично обґрунтованого навчального матеріалу кількох уроків теми, розділу, що дає змогу сконцентрувати інформацію навколо провідних ідей навчального курсу. Кіриченко С. В. Савченко І.М. Самохвалова О.В. Бондаренко І.С. Ковальчук С.С. Фомін О.В. Формування цілісних знань школярів; розвиток системного мислення, самостійної пошукової активності учнів; економія часу.
Кiлькiсть переглядiв: 245