Головним завданням у реалізації превентивного напряму діяльності є створення умов для формування позитивних якостей особистості у процесі різних видів трудової, навчальної, позашкільної та іншої діяльності. Найголовнішим принципом здійснення превентивної діяльності у ліцеї є принцип – «НЕ ЗАШКОДЬ».
Ефективними формами і методами превентивної роботи у ліцеї, в якій активно беруть участь члени «САМ-89», є:
- бесіди;
- тренінги;
- зустрічі з фахівцями;
- лекції;
- турніри;
- конкурси;
- ділові ігри;
- семінари;
- конференції;
- дискусія;
- рольові ігри;
- групова робота;
- театралізовані форми;
- літературно-музична композиція;
- концерти;
- публіцистичні вистави;
- ігрові програми;
- інтерактивні акції;
- ток-шоу;
- інтелектуально-пізнавальні форми («Що? Де? Коли?»);
- конкурси плакатів.
Головним завданням учні-члени САМ-89 вважають формування здорового способу життя, для реалізації якого ними проводились:
Учнями САМ-89 було проанкетовано 85 учнів 8-9-х, 11-го класів. На питання, «Які навички ведення здорового способу життя Ви використовуєте регулярно?», 78 % учнів зазначили, що займаються спортом, 70 % - «не палять», 66 % - багато гуляють на свіжому повітрі, однак тільки 48 % ніколи не вживають алкогольні напої, у тому числі слабоалкогольні, 33 % - намагаються не нервувати, уникати стресів, 31 % - дотримуються режиму дня, 30% - виконують ранкову зарядку, бігають. Разом із тим лише 52 % учнів-респондентів відзначили, що погано почувають себе в компанії людей, які палять; 35 % відмітили, що це їх не засмучує; 4 % зізналися, що самі іноді палять. Таким чином, здоров’язбережувальна компетентність опитаних учнів не зовсім сформована.
Серед чинників, які найбільше впливають на свідомий вибір людиною власного способу життя, приклад дорослих обрали 73 % опитаних учнів, 42 % - спосіб життя друзів, 39 % - відмітили впливовість виховних заходів у ліцеї (це дуже приємно), і лише 19 % вважають дієвою пропаганду здорового способу життя через рекламу в ЗМІ. Таким чином, більшість учнів підтверджують, що значна роль у формуванні основ здорового способу життя належить саме виховній роботі в ліцеї та класному керівнику, який її здійснює і має бути прикладом людини з високим рівнем здоров’язбережувальної компетенції.
- лекція на тему «Відповідальність неповнолітніх», 6 кл.;
- круглі столи за темами «Перлини духовності», 5-6 кл.; «Конституція – основний закон держави», 11 кл.;
- свято сім'ї за темою «Моя родина», 5-6 кл.;
- бесіда на тему «Правопорушення та юридична відповідальність», 7-8 кл., 10-11 кл.;
- виховний захід на тему «Культура поведінки школяра», 1-3 кл.;
- виховні години за темами «Конвенція ООН про права дитини»; «Гендерна рівність», 10 кл.;
- брейн-ринг «Знавці права», 9 кл.;
- години спілкування за темами «Торгівля людьми. Чи є це злочином проти людства?», 9 кл.; «Цінність людської особистості» 5 кл.
Кiлькiсть переглядiв: 292